In eenvoudige taal: hockey maakt nu deel uit van het wereldspel

De Duitse hockeyfederatie voert campagne voor alle hockeyspelers

In Duitsland is er de Duitse Hockey Federatie.
Dat is een grote groep.
En er zijn veel gezamenlijke sportclubs.
Bij deze sportclub beoefent iedereen een sport: hockey.
De Duitse hockeyfederatie voert campagne voor alle hockeyspelers.
Ook voor Special Olympics hockeyatleten.

Tom Hauthal is de leider van de Duitse atleten op de World Games.
Hij zegt:
De Duitse hockeybond is erg goed.
Hij neemt mensen met een verstandelijke beperking mee
met hockey.

Norma Rettich is de coach van het Duitse hockeyteam.
Hij zegt:
• Hockey is een familie.
En iedereen werd met hen meegenomen.
• Hockey moet op de World Games blijven.

Het Duitse hockeyteam speelt tegen het Belgische hockeyteam

De zoon van coach Norma Rettich speelt ook hockey.
Zijn naam is Kevin Waskowski.
En hij is 27 jaar oud.
Hij zat in het Duitse hockeyteam op de World Games.
Het Duitse hockeyteam heeft een wereldwedstrijd
gespeeld tegen het Belgische nationale hockeyteam.

Het spel is erg spannend.
Maar het regende heel hard.
Hockeyspelers spelen nog steeds erg goed.
Helaas komt het team uit Duitsland
1-3 verloren van het Belgische team.
Het betekent:
• Belgische atleten beheersen de bal
drie keer op doel geschoten door een Duitse atleet.
• En de Duitse atleet heeft de bal
slechts één keer op doel geschoten door een Belgische atleet.

Het publiek juichte echt voor alle atleten.
Ze klappen.
En ze belden.
Dan atleten uit Duitsland
feliciteerde de atleten uit België met hun overwinning.

Wellicht zijn er binnenkort veel hockeywedstrijden
met spelers van over de hele wereld
op de Special Olympics Wereldspelen.

Je kunt het hier in moeilijke taal lezen:

Johannes Vermeer

"Internet-pionier. Oproerkraaier. Gepassioneerde alcoholliefhebber. Bieradvocaat. Zombie-ninja."

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *